Självlärd? Tja, lite?

Idag strålar nederdelen av ryggen av smärta i vissa lägen (infektion?), halsen värker och snoret rinner ur näsan. Kort och gott kan man säga att jag inte direkt är i toppskick. Men ändå, när jag satt upp på hästryggen idag var det som att allt var som bortblåst och jag kände mig bara så frisk och glad! Så trots mammas uppmaningar om att ta det lugnt idag blev det hårdkörning på ridbanan med lilla Hero som faktiskt skötte sig hyfsat, vilket jag nog också gjorde för den delen. Körde nämligen stenhårt på att bredda händerna och sedan hålla kvar dem på rätt sida av hästen istället för att börja tränga med tyglarna när han börjar tränga inåt, vilket är lätt hänt har jag upptäckt. Men när jag tänkte på det gick allting aningen bättre så jag får nog anse mig nöjd med ridpasset. Sitsutvecklingen går åt rätt håll också, toppen! Så trots att jag inte ridit för tränare på evigheter kan man lugnt säga att utvecklingen går framåt. Tur att jag kan vara min egen tränare när jag känner för det och är bra på att rannsaka mig själv! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0