Hästsäljare, se upp!

Sitter och ser på Uppdrag granskning just nu och passande nog för mig handlar det om hästar och en person vid namn Veronica Larsson som lurat flera hästägare. Det gick till så att hon köpte hästar som "sällskapshästar", lurade i hästägarna historier om hur bra det ska få det. Och sedan, förmodligen slaktade dem eftersom att hon är ägare till Sveriges största hästslakteri och fyra av fem hästar försvunnit spårlöst. En var bevisligen slaktad på slakteriet. Själv vägrar hon redovisa en annan version än den som Uppdrag granskning berättar.

Så när jag såg Veronica Larsson (om hon nu heter så i verkligheten) där hon satt i sin bil på tv. Då tänkte jag, att jag faktiskt inte skulle tvekat att slå hennes bil sönder och samman, så förbannad blev jag över det hon gjort. Hur kan man vara så elak och hjärtlös som hon? Jag blir så arg!

Så till alla som funderar på att sälja sin häst, dubbel eller trippelkolla de eventuella köparna för att försäkra er om att hästarna verkligen får det bra! Var inte så förbannat godtrogna och lita på allt ni hör! För om ni är det, kan det gå illa för hästarna. Är för en gångs skull glad att jag vet var mina gamla pollar befinner sig, även om jag kanske inte alltid varit så nöjd med det annars. Men i jämförelse med vad som kunde ha hänt med dem, får jag väl skratta mig lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0