Härda dem!

Nu börjar det bli dags att damma av bloggen känner jag. Länge sedan var det jag skrev här, men nu när sommaren är här så är det väl dags för en nystart!

För några veckor sedan var jag på dressyrtävling. Jag red inte själv, utan fotade med kameran lite diskret. Utan blixt, givetvis utan blixt.

Så plötsligt kände jag hur någon knackade mig på axeln, jag vände mig om och där stod en förmodad ponnymamma. "Jag måste be dig sluta fota, ponnyn är så rädd för kameror". Jag blev lite förvånad men förklarade i alla fall, att jag ju självklart inte fotade med blixt och trodde därmed att problemet skulle vara ur världen. Inte då, ponnymorsan hävdade bestämt att ponnyn var så otroligt fånig och att bara åsynen av en kamera tydligen skulle skrämma den från vettet. Lät det som i alla fall. Det var ju hur som helst inget jag försökte ta reda på, utan kunde inte annat än le lite ursäktande och stoppa undan kameran.

Men det satte verkligen mina tankar i rullning. En ynklig liten digitalkamera, en grå fyrkant som är typ 10 cm lång ... Vad har ponnyn för problem egentligen?! Nog borde man väl ändå kunna tycka, att ett sådant föremål inte ska vara något störningsmoment.

Men mest undrar jag, hur det kommer sig att ägarna inte vant ponnyn vid kameror om den nu är så rädd för dem. Är man nu ute och tävlar, är det väl mäkta dumt att riskera att få sin ritt förstörd bara för en sådan petitess som en kamera, för folk fotar på tävlingar. Det händer alltid. Varför eliminerar man inte alla risker man kan?

Eller blev jag helt enkelt bara lurad? Kanske var det bara en ursäkt av ponnymorsan för att hennes dotter helt enkelt inte ville vara med på bild? För inte kan väl ponnyn ha något emot att bli fotad i alla fall ...


Kommentarer
Postat av: Emelie

ja usch :P tack detsamma!

2009-06-17 @ 16:05:48
URL: http://emelielakkhesselius.blogg.se/
Postat av: Linnea

SVAR: Hihi, tack. Japp! Där håller jag verkligen med :)

2009-06-17 @ 16:11:28
URL: http://llineea.blogg.se/
Postat av: Ninni

Du hade nog bara otur och råkade ut för en typisk så ponnymorsa som vill vara lite märkvärdig. Jag säger bara lycka till på framtida dressyrtävlingar om hästen inte ens klarar av att se en liten digitalkamera. Hahaha.. Som om hästen ens skulle kunna uppfatta att det är en kamera.



Fortsätt du att fota! Och lycka till med din egen ridning!

2009-06-18 @ 14:39:53
URL: http://kellandersisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0