Det här är jag

Jag har länge känt att jag saknat att inte kunna blogga så mycket som jag velat om hästar i min andra blogg. Därför har jag nu skapat denna hästblogg och här kommer jag att skriva om mitt liv som hästtjej.

Känner att en liten presentation av mig själv är på sin plats och tänkte däför bara börja detta första inlägg i min nya blogg med att berätta lite kort om vad jag är för en.

Bea, det är jag. Jag är född 1991 och sedan nästan precis ett år tillbaka medryttare på en härlig liten C-ponnygrabb på fem år, men hästar har jag hållt på med nästan så länge jag kan minnas, i alla fall börjar det bli tio år sedan jag satte min fot på en ridskola för första gången.

Sedan dess har jag ridit regelbundet och även hunnit med att ha egen häst och hästar med familjen eftersom att jag växt upp i en familj där hästintresset alltid funnits även hos mina föräldrar. Min lillebror rider dock inte, tror hans ridintresse tog slut en gång för många år sedan då han skumpade av en snäll liten b-ponny. Där gick ridsporten kanske miste om en ny Jan Brink, då min lillebror med sina långa ben och sitt blonda hår haft förutsättningar att bli det om intresset funnits där.


Pappa, på ett praktexemplar till varmblod. Denna har vi dock aldrig haft i vår ägo.

Men nu var det mig själv jag skulle prata om, har en förmåga att sväva utanför ämnet ibland. Hur som helst, travare är hästar som står mig varmt om hjärtat eftersom att familjen haft både varmblod och kallblod och jag har sett prov på hur fina de verkligen kan vara, och en framtidsdröm som jag har är att någon gång verkligen få möjlighet att utbilda kanske allrahelst en kallblodstravare för att se hur långt det är möjligt att komma med den. Men det blir ett senare projekt i så fall, nu räcker min begränsade tid till att vara i stallet två-tre dagar i veckan och då passar medryttarhäst alldeles förträffligt. Ska jag ha egen häst igen ska jag veta att jag har tid med den sju dagar i veckan!


Jag, på en nordistravare familjen ägde för några år sedan. Riktigt trevlig häst!

För övrigt tävlar jag lite smått också, det har hittils blivit två lokala tävlingar för min del- en hopp och en dressyr, men då hästen jag tävlar är såpass ung och min tävlingsrutin inte sträcker sig längre än till de många klubbtävlingar jag deltagit i under mina år som hästtokig, så har några makalösa resultat ännu inte uppnåtts men jag hoppas att det kanske kan komma så småningom. Är i alla fall en allroundryttare som tycker att hoppning och dressyr är precis lika roligt som att rida ut, och ansér att alla "grenar" kompletterar varandra och är nödvändiga för att hålla hästen glad och positiv.

En kort presentation av mig själv var det va? Men nu har ni kanske även lyckats få en vag uppfattning om mina värderingar och en föraning om vad bloggen kommer att handla om och i vilken stil den kommer att gå i. Gillar ni det, så läs jättegärna!

Nu ska jag avsluta det här inlägget, men jag återkommer inom kort med fler! :-)
//Bea.

Kommentarer
Postat av: ems

Hej! :)

vi är lika gamla du och jag, och vi båda brinner för travhästarna.

har själv en egen som jag skriver om i min blogg =)

2008-11-25 @ 17:35:35
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag villar din blogg bea!

2008-11-27 @ 08:31:08
URL: http://frkpepsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0