Som jag skulle vilja ha det

Jag har precis en gång för alla konstaterat att mitt liv är ganska innehållslöst, oglamouröst ... Fem dagar i veckan går jag i skolan, 2-3 dagar i veckan rider jag och resten av tiden sitter jag i en buss eller hemma vid datorn. Vad är det för ett liv egentligen?

Jag vet precis hur jag skulle vilja ha det istället, dock finns det olika saker som hindrar att det blir så. Men det är ju inte utan att jag önskar att jag haft någon annans liv, jag skulle gärna vara en omtyckt tränare eller lovande hoppryttare. Bara inte som jag har det nu! Obetydlig, lätt utbytbar, en i mängden ... Man kan väl inte direkt säga att jag jublar.

Egentligen borde jag inte klaga, för jag har haft en himla tur som har det så bra som jag har! Men bara det där att alltid veta att jag kunnat vara vem som helst, att jag inte är särskilt speciell, inte ovanligt bra på något. Det tycker jag är jobbigt!

Kommentarer
Postat av: gilli

Hehe, det är mitt semesterparadis varje sommar :)

ett tips! Rimini i Italien is lovely!

2008-11-29 @ 20:01:48
URL: http://gilligilli.blogg.se/
Postat av: Sanne

Jag kan inte tänka mig själv ett liv utan hästar.. :D

2008-11-30 @ 00:01:06
URL: http://bloggequus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0