Hopplöst att rykta på vintern!

Idag blev det (som vanligt) att åka till stallet direkt efter skolan. Medryttarhästen har verkat lite orolig i stallet på sistone och inte velat stå stilla, idag upptäckte jag när jag stod och borstade honom att det sprakade konstigt mellan borsten och hans päls och förstod att jag säkert gett honom en massa stötar utan att jag märkt det (då jag har vantar på mig). Inte konstigt att den stackars ponnyn inte kände sig bekväm med att stå stilla! Eländes elände det här med vinterpäls som är som upplagt för elektriska stötar, vad ska man göra åt det annat än att blöta borsten lite då och då? Ibland känns det inte ens som att det hjälper!

Ridturen blev i alla fall mer lyckad än jag väntat mig och det berodde mest på att det fallit mer snö under natten, den har blivit bättre packad och därför har underlaget blivit bättre och det gick att rida mer ordentligt. Blev dock uteritt idag igen eftersom att ridbanans underlag fortfarande är skit. Ponnyn var i alla fall rätt pigg för dagen (vilket han för övrigt är i princip alltid) och det blev mycket trav framförallt, bra att han får springa av sig lite fett- det behövs kan jag då säga!

Nu ska jag bara hoppas på att det kommer ännu lite mer snö och att hovslagare snart akutinkallas för att sätta på snösulor på ponnyn. Hoppas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0