Önskelista

I brist på annat tänkte jag passa på att komma med lite julklappstips i hästväg och lista de åtta enligt mig mest åtråvärda julklapparna. Den här listan kommer att inrikta sig på saker till hästen. Så här kommer den, utan inbördes ordning. För att komma till sidan där det jag listat finns att köpa, klicka på bilden.

Till hästen:

1. Ergonomiska senskydd från Globus.
Motivering: Till ett pris av 197 :- Kan man köpa dessa snygga och praktiska benskydd. Det förklaras visserligen inte
varför de kan anses vara ergonomiska, men jag antar att det finns en god tanke bakom den formuleringen och hur
som helst tycker jag de såg läckra ut, så de får hamna på min lista!


2. Grimma EQuest - Retro Crystal
Motivering: Snygg grimma prydd med blänkande kristaller. Blir din för 696 :- men det tycker jag den är värd. Passar att
ha kanske främst på tävlingar och träningar eftersom att de är såpass exklusiv, men även snygg om man vill lyxa till
vardagen lite.


3. Pessoa Legacy XPIII sadel
Motivering: Fantastiskt snygg sadel med elegant design. Enligt beskrivningen möjliggör den rörelsefrihet för hästen
och en korrekt balanserad ryttare. Kan helt enkelt inte hitta några som helst fel med denna sadel förutom möjligen
priset. För 17900 :- blir denna snygga sadel din, men det tror jag den är värd om man har råd!


4. Diamant 2 Dressyrschabrak Lamicell
Motivering: Fint quiltat schabrak i en härlig röd färg. Passar lika bra hemma som på träning då det är stilrent men ändå
enkelt. Finns att köpa till ett pris av 265 :-, även i allroundmodell.


5. Stigbyglar med blomsterdekor
Motivering: Har man tröttnat på de vanliga trista stigbyglarna finns det nu stigbyglar i silver och guld som är vackert
dekorerade med blommor. Har dock inte hittat några pris på dessa.


6. HGL fleecebandage
Lite annorlunda men helt klart läckra fleecebandage som verkar hur mysiga som helst. Finns även matchande
fleecetäcke till och jag kan tänka mig hur gulligt det blir att kombinera det. Fyra stycken får man till ett pris av 109 :-



7. Z-Vadderat schabrak
Häftigt hopp/allroundschabrak som blandannat finns i en läcker citrongul färg. Vadderat med Z-an och riktigt coolt
faktiskt!


8. Back on track stalltäcke
Motivering: Används vid hästsjukhuset på Strömsholm för hästar med diffusa ryggbesvär och har en bevisad positiv
effekt (Läs mer på back on tracks hemsida). Dessutom snyggt och stilrent.



Denna önskelista skickar jag för övrigt direkt till tomten i tomteland, törs inte ens visa den för mina föräldrar ... Förresten kom jag på att jag inte har någon egen häst. Det är faktiskt ett litet minus! :-/

Kommentarer
Postat av: Linda

Får hoppas det Bea=). Fleecebandagen va riktigt snygga, får hoppas du får dem av tomten;)

2008-12-03 @ 21:23:25
URL: http://skogsmulla.bloggagratis.se
Postat av: jennymaria

Jag tycker om katter!

2008-12-03 @ 21:56:07
URL: http://lillajenny.blogg.se/
Postat av: Angelica

Sv; Njae, jag är nog ganska nöjd med vilka dom valde :)

2008-12-04 @ 00:10:38
URL: http://imbarbie.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Hej. Ja, det är synd att vi inte kan vara med och påverka bönderna så att de gör de rätta valen. *s

Kram Yvonne

2008-12-04 @ 08:41:20
URL: http://nonne-68.bloggagratis.se
Postat av: Malin

Hej!

Ville mest kommentera för att skriva att jag tycker det är roligt att du läser och kommenterar lite i min blogg! Ska ta en närmare titt på din!

2008-12-04 @ 10:27:25
URL: http://blundat.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0