Samma visa varje gång

Uteritt i mörkret blev det med medryttarpollen idag eftersom att klockan hann bli en del innan jag slutat skolan. Mörkt innebär att jag håller mig till de upplysta vägarna i byn, dvs. i husområden så det är tur att det är ute på 'landet' och ingen klagar på en! Själva ridningen gick i alla fall ungefär som vanligt, till en början lite småjobbig men när jag jobbat honom ett bra tag, lösgjord och fin.

Tror det var i juli (?) jag red någon annan häst än medryttarpollen sist. Får erkänna att det kan kännas lite enformigt ibland, det hade inte skadat att rida lite andra hästar då och då för att variera sig så jag inte glömmer bort att alla hästar faktiskt inte kan ridas på samma sätt ;-) Men jag har gjort mitt val och nu är det som det är, vilket inte är så dåligt det heller om än kanske lite hämnande för utvecklingen. Tror dock jag lär få tid att ta igen det längre fram i livet, om jag inte trillar av pinn hastigt och lustigt :-P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0