Hur sätter man på sporrarna?

Idag när jag skulle prova mina nyinköpta sporrar insåg jag att jag inte hade någon som helst aning om hur jag skulle ta på dem! Efter mycket provande fick jag be mamma om hjälp, hon förstod bättre än jag i alla fall men jag är fortfarande inte helt säker på att det blev rätt för det kändes lite konstigt och såg mysko ut!

Sökte därför igenom mina böcker för att finna en instruktion om hur man sätter på ett par sporrar. Ridlära-boken är ju typ ridsportens bibel, så jag var helt säker på att det skulle finnas en förklaring där. Men icke. Inte heller någon av mina andra tolv hästböcker (alltså den samling av böcker jag har hos mamma) gav någon förklaring. Det kändes ganska frustrerande vill jag lova!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0